Eindpresentatie

 
Als afsluiting van dit Economische domein ga je een presentatie geven over de behandelde onderwerpen aan je klasgenoten.
 
Mogelijke onderwerpen:
  • Welke regels, rechten en plichten heb je als werknemer binnen de zorgorganisatie.
  • Welke wetten, regels en plichten staan er in de Arbo-wet en wat betekent dat voor jou als werknemer.
  • Wat kan de Vakbond voor jou als werknemer betekenen.
  • Wat zijn de belangrijkste principes van budgettering.
  • Wat is de rol en de invloed van consumentenorganisaties voor jouw koopgedrag.
  • Wat is de invloed van de media op het bestedingspatroon van jou als consument.
Vorm van de workshop
 
De presentatie die jij gaat geven doe je met 3 á 4 klasgenoten, en moet interactief zijn. De presentatie is zo ingericht dat je naast het geven van informatie over het gekozen onderwerp, je klasgenoten aan het werk zet met het onderwerp. De presentatie duurt 30 - 45 minuten max.
 
Je kan de volgende indeling gebruiken bij de opzet van de presentatie:
 
1. Binnenkomer
Bij de start van de workshop is er een binnenkomer. Dat kan zijn:
Muziek, beelden, een voorwerp wat betrekking heeft op de inhoudt van de workshop.
 
2. Doel van de workshop en het programma
Kort aangeven wat het eindresultaat is dat jullie willen bereiken.
 
3. Informatie geven en een verwerkingsopdracht
Informatie met daaraan gekoppeld een opdracht voor je klasgenoten.
De informatie kan je zelf geven of je kan gebruik maken van een ander medium (beelden, PowerPoint ect)
De verwerking van deze info wordt gedaan in een actieve werkvorm. 
 
4. De uitzwaaier
De afsluiting van de workshop is een uitzwaaier. Je laat je klasgenoten met een goed gevoel weggaan met een blijvende indruk. Dat kan van alles zijn, als het maar een afsluiting is die betrekking heeft op de inhoud van de workshop; spel, discussie, muziek ect. 
 
 
Bijlage: criteria presentatie
 
Presentatie Economisch Domein
 
Onderwerp…………………………
Groep………………………………
Datum………………………………
 
 

Criteria

 

Het onderwerp is uit het economisch domein

Ja/ nee

De workshop heeft een goede opbouw ( inleiding, kern, slot)

Ja /nee

De student heeft in de inleiding ideeën uitgewerkt en voorzien van relevante voorbeelden

Ja/nee

Vertelt aan de hand van steekwoorden en leest niet voor

Ja/nee

Kan spontaan afwijken van de voorbereide tekst

Ja/nee

De hoeveelheid informatie die wordt gegeven is voldoende

Ja/nee

De hoeveelheid ondersteunend materiaal is voldoende

Ja/nee

Het ondersteunende materiaal is duidelijk

Ja/nee

De student geeft duidelijke opdrachten

Ja/nee

Brengt variatie in de soort opdrachten

Ja/nee

De toehoorders begrijpen wat ze moeten doen

Ja/nee

De student geeft gelegenheid om vragen te stellen

Ja/nee

De student beantwoordt vragen vloeiend en spontaan

Ja/nee

Is enthousiast

Ja/nee

Weet toehoorders te boeien

Ja/nee

Bouwt een evaluatie moment in

Ja/nee

Luistert en reageert op feedback van toehoorders

Ja/nee

De duur van de workshop valt binnen de gestelde tijd

Ja/nee

Spreek in een rustig tempo

Ja/nee

Spreekt verstaanbaar en heeft een duidelijke uitspraak

Ja/nee

Maakt gebruik van intonatie

Ja/nee

Maakt oogcontact met de toehoorders

Ja/nee

Beschikt over een goede woordenschat en kan variëren in de formulering

Ja/nee

 
 

Opmerkingen:

 

 

Naam student:

 

Handtekening student:

 

 

Naam docent:

 

Handtekening docent:

 

Certificaat: Ja/nee

Datum:

 

 
 
 
 
 
 

Maak jouw eigen website met JouwWeb